Zábava

Nejen pro děti

Co lidi na dračím doupěti vlastně láká? Odpovědí na tuhle otázku je asi tolik, jako hráčů samých. Pro někoho je to prostě odreagování. Po celém dni v práci si sednete, a na pár hodin se přenesete do bájného světa rytířů, princezen a démonů. Pro jiné je to zase skvělá záminka k setkávání se s přáteli. Při hraní se totiž jaksi mimochodem proberou i skutečné záležitosti posledních dnů, co se komu přihodilo a co má kdo v plánu. A někteří si užívají to, že jim před očima ožívá úplně nový svět, kde je všechno možné, a kde můžete být kýmkoli. Jste v civilu křehká dívka? Tady se z vás může stát dvoumetrový válečník. Nebo jste naopak v civilu svalovec, před kterým i Arnold bledne závistí? Tady se můžete klidně stát éterickou vílou.

drak

Ač se to tak nezdá, dračí doupě má propracovaná pravidla. Na začátku si každý hráč vytvoří postavu. Dostupné rasy jsou obvykle člověk, elf a trpaslík, ale v některých systémech si můžete zahrát i za hobita nebo za trolla. Postavě zvolíte povolání: válečník, zloděj, bard, mág, popřípadě cokoli jiného, co vám systém dovolí. Pak se pomocí hodu kostkou určí, jaké má vaše postava vlastnosti: jak je silná, rychlá, bystrá, nebo jak je citlivá na magii. Každá z ras a každé povolání má navíc svá specifika, takže například elfové si automaticky přičítají několik bodů rychlosti a obratnosti, zatímco trpaslíci jsou silní. Zloději jsou mrštní, válečníci odolní, čarodějové…překvapivě citliví na magii. Jakmile je váš charakter hotový a vybavený, tak přichází čas dát se do hry.

historie

Hru řídí „pán jeskyně“. To on vytváří příběh, a rozhoduje o tom, s čím se budete vy, hráči, muset vypořádat. Na trhu jsou sice i knihy s připravenými příběhy, ale většina lidí si zakládá na tom, že si vymýšlejí své vlastní. Navíc, hráči se zpravidla rozhodují způsobem, že dříve nebo později (spíše dříve) musí pán hry stejně improvizovat. O úspěchu a neúspěchu vašich akcí rozhoduje hod kostkou. Tedy pokud chcete obejít horského trolla, tak dvacítka znamená, že jste okolo dotyčné obludy protančili za zpěvu středověkých chorálů, zatímco jednička značí, že vás příšera zašlapala do země. A právě tento adrenalin, spolu se zapálenými debatami hráčů o každém kroku a neustálým proudem překvapení, dělá dračí doupě tak zábavným.